POLITYKA PRYWATNOŚCI
W związku z wejściem w życie w dniu 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych Osobowych przyjętego z dnia 27 kwietnia 2016 r. przez Parlament Europejski, które dotyczy ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (dalej zwane „RODO”), informuje, iż przysługują Pani/Panu określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez moją Kancelarię Adwokacją. Szczegóły tego dotyczące znajdziesz poniżej:
- Administrator danych osobowych
Administratorem Pani/pana danych osobowych jest Adwokat Karolina Baniak Kancelaria Adwokacka, Pl. Jana Henryka Dąbrowskiego 1, 00-057 Warszawa (dalej zwana „Kancelarią”).
Może się Pani/Pan ze mną skontaktować:
– listownie na adres: Pl. Jana Henryka Dąbrowskiego 1, 00-057 Warszawa.
– przez e-mail: kbaniak@baniak.com.pl
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane:
- w celu zawarcia umowy o świadczenie usług prawnych, w tym udzielanie porad prawnych, sporządzanie opinii prawnych na podstawie Pani/Pana zainteresowania naszą ofertą (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit b) RODO; a w zakresie danych szczególnych z art. 9 ust.6) RODO);
- w związku z wykonaniem umowy o świadczenie pomocy prawnej (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit b) RODO, a w zakresie danych szczególnych z art. 9 ust.6) RODO);
- w związku z udzielaniem porad prawnych, sporządzaniem opinii prawnych(podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit b) RODO, a w zakresie danych szczególnych z art. 9 ust.6) RODO);
- w związku z wypełnieniem obowiązku prawnego ciążącego na administratorze na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w związku z wymogami określonymi przez procedurę cywilną, karną, administracyjną, sądowo administracyjną, a także przepisy Ordynacji podatkowej, Regulaminu urzędowania sądów powszechnych oraz przepisami o rachunkowości, Zbiorem Zasad Etyki Adwokackiej i Godności Zawodu (Kodeks Etyki Adwokackiej) (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit c) RODO, a w zakresie danych szczególnych z art. 9 ust.6) RODO);
- w celach archiwalnych i dowodowych na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, w szczególności w ramach postępowań reklamacyjnych, sądowych i administracyjnych (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes Kancelarii, a w zakresie danych szczególnych z art. 9 ust.6) RODO);
- w celach zapobiegania oszustwom (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes Kancelarii);
- w celu zapewnienie bezpieczeństwa sieci i informacji Kancelarii (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. f) RODO- prawnie uzasadniony interes Kancelarii).
- Odbiorcy danych
Będę przekazywać Pani/Pana dane osobowe do dostawców usług Kancelarii, którym Kancelaria zleciła usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych, np. dostawcą systemów informatycznych i usług IT, świadczący usługi księgowe, świadczące usługi archiwizacyjne, operatorom pocztowym, bankom w zakresie realizacji płatności, komornikom sądowym i mogą być przekazywane do podmiotów zajmujących się niszczeniem dokumentów, notariuszom, rzecznikom patentowym, doradcą prawnym, kurierom.
- Przekazywanie danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej
Kancelaria nie przekazuje Pani/Pana danych osobowych do innych krajów, w szczególności poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię) ani do organizacji międzynarodowych.
- Okres przechowywania danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do:
- zakończenia prowadzonej sprawy (w przypadku postepowań sądowych i sądowoadministracyjnych) w tym do upływu przedawnienia roszczeń związanych z prowadzeniem w/w postępowań przysługujących Pani/Panu i mojej Kancelarii oraz
- przez okres trwania umowy a następnie do upływu przedawnienia roszczeń związanych z umową z Panią, Panem;
Po tym okresie będą dane będą przetwarzane jedynie w zakresie i przez czas wymagany przepisami prawa, w tym o rachunkowości oraz do osiągnięcia celu przetwarzania, (którym to celem jest właśnie uniknięcie konfliktu interesów określonego w §22 Zbiór Zasad Etyki Adwokackiej i Godności Zawodu (Kodeks Etyki Adwokackiej).
- w przypadku danych osobowych pozyskanych w celu zawarcia umowy o świadczenie usług prawnych, w tym udzielanie porad prawnych, sporządzanie opinii prawnych na podstawie Pani/Pana zainteresowania naszą ofertą to będą one przechowywane przez okres negocjowania umowy, negocjowania warunków udzielenia porady prawnej, sporządzenia opinii prawnej oraz do końca roku kalendarzowego następującego por roku, w którym ostatni raz się z nami kontaktowałeś w sprawie zawarcia umowy, udzielenia porady prawnej, sporządzenia opinii prawnej.
- Informacje o przysługujących Pani/Panu prawach w związku z przetwarzaniem danych osobowych.
Przysługuje Pani/ Panu prawo: dostępu do treści danych, prawo do żądania sprostowania danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych.
Wniosek o realizację przysługujących Pani/panu praw możesz zgłosić:
- na adres email Kancelarii – kbaniak@baniak.com.pl
- listownie na adres Kancelarii – Adwokat Karolina Baniak Kancelaria Adwokacka, Pl. Jana Henryka Dąbrowskiego 1, 00-057 Warszawa.
We wniosku powinna Pani/Pan podać dane, które pozwolą Kancelarii jednoznacznie zidentyfikować Panią/Pana.
- Informacje o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego
Przysługuje również Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych- do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub innego właściwego organu nadzorczego- gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych niezgodnie z prawem.
- Informacje o wymogu/dobrowolności podania danych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest:
– wymagane w celu zawarcia i wykonania umowy. Jeśli nie poda Pani/Pan danych Kancelaria nie będzie w stanie zawrzeć i wykonać umowy;
- Informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu.
Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu ani o zautomatyzowanym podejmowaniu
- Pliki cookies oraz podobna technologia
- Informujemy, że stron baniak.com.pl korzysta z plików „cookies. Kancelaria, podobnie jak niemal wszystkie inne strony internetowe, wykorzystuje pliki cookies, by zapewnić Państwu najlepsze doświadczenia związane z korzystaniem ze strony internetowej www.baniak.com.pl. Podstawą prawną przetwarzania takich danych jest prawnie uzasadniony interes Kancelarii (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Pliki „cookies” (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne , w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w Państwa urządzeniu końcowym (np. komputer, tablet, smartfon) i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
- Podmiotem zamieszczającym na Państwa urządzeniu końcowym pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest Adwokat Karolina Baniak Kancelaria Adwokacka, Pl. Jana Henryka Dąbrowskiego 1, 00-057 Warszawa (dalej zwana „Kancelarią”).
- Rozpoczynając korzystanie ze strony internetowej akceptują Państwo poprzez aktywację przycisku “Akceptuj” umieszczenie przez stronę internetową na Państwa urządzeniu (np. komputerze, telefonie) plików cookies.
- Dane uzyskane za pomocą plików cookies nie pozwalają na zidentyfikowanie użytkownika lub osób trzecich.
- Możemy umieszczać na urządzeniu użytkownika i osób trzecich zarówno pliki trwałe jak i tymczasowe.
- Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
- a) dostosowania zawartości stron internetowych Kancelarii do Państwa preferencji oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać Państwa urządzenie i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
- b) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy strony Kancelarii korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
- W ramach strony internetowej Kancelarii stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w Państwa urządzeniu końcowym do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w Państwa urządzeniu końcowym przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Państwa.
- W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
- a) „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach strony internetowej Kancelarii, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach strony internetowej;
- b) pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach strony Kancelarii;
- c) „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Kancelarii;
- d) „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Państwa ustawień i personalizację Państwa interfejsu, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
- Korzystamy z Google Analytics, które używa plików cookies znajdujących się na Państwa urządzeniu i osób trzecich w celu sporządzenia statystyk odnośnie wielkości ruchu na stronie Kancelarii oraz sposobu korzystania ze strony Kancelarii.
- Korzystamy z serwera, który zapisuje automatycznie w logach serwera w celu analizy pracy systemu informatycznego informacje dotyczące urządzenia, którego użytkownicy używają łącząc się z platformą tj. o typie urządzenia i przeglądarki z jakiej korzysta użytkownik, o IP komputera użytkownika, dacie i godzinie wejścia, tekstowy opis zdarzenia, kwalifikacja zdarzenia. Dane zapisane w logach serwera nie są kojarzone z konkretnymi osobami korzystającymi ze strony i nie są wykorzystywane przez nas w celu Pastwa Logi serwera stanowią wyłącznie materiał pomocniczy służący do administrowania stroną, a ich zawartość nie jest ujawniana nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem.
- W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w Państwa urządzeniu końcowym. Za pośrednictwem większości powszechnie używanych przeglądarek możecie Państwo sprawdzić czy na urządzeniu zostały zainstalowane pliki cookies, jak również usunąć zainstalowane pliki cookies oraz zablokować instalowanie ich w przyszłości przez stronę internetową lub inne strony. Jednakże usunięcie lub zablokowanie plików cookies może spowodować problemy z korzystaniem ze strony internetowej. Więcej informacji o usuwaniu, modyfikacji lub blokowaniu plików cookies znajdziesz pod adresem http://www.cookiecentral.com/faq/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej albo w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej) np.:
w przeglądarce Internet Explorer
w przeglądarce Mozilla Firefox
w przeglądarce Chrome
w przeglądarce Safari
w przeglądarce Opera
- Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkowników strony Kancelarii i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem partnerów.
- Zmiany i aktualizacje polityki
- Polityka może być okresowo modyfikowana. Modyfikacje mają na celu uwzględnienie zmian w praktykach Kancelarii dotyczących postępowania z danymi osobowymi i wzmocnienie systemu ochrony danych osobowych w Kancelarii.
- Istotne zmiany w Polityce będą sygnalizowane za pomocą dobrze widocznych komunikatów umieszczonych na stronie Internetowej Kancelarii. U góry strony z treścią Polityki znajdzie się informacja o dacie jej najnowszej aktualizacji.